Katalizator firmy BM CATALYSTS do Citroena C 3 2014

Firma BM Catalysts specjalizuje się w produkcji filtrów cząstek stałych, katalizatorów oraz rur kolektorowych i jest największą niezależną fabryką tych produktów w Europie zlokalizowaną w Nottinghamshire w Anglii . Większość referencji BM zawiera niezbędny zestaw montażowy, który ułatwi proces wymiany oraz da gwarancję niezawodnego montażu. Obecnie BM Catalysts eksportuje swoje produkty do ponad 35 krajów na całym świecie.

Citroen C 3 to stylowe auto miejskie które powinno trafiać przede wszystkim w gusta płci pięknej. To francuskim producentom zwykle się udawało. Nie inaczej jest z 2. generacją Citroena C3, która debiutowała 7 lat temu. Wtedy cena zakupu podstawowej wersji przekraczała 40 tys. zł, dziś samochody z początku produkcji można kupić znacznie taniej.

Zaletą Citroena C3 jest więcej niż zadowalające wygłuszenie – w porównaniu z pierwszą generacją modelu powierzchnię mat wygłuszających jednostkę napędową i wnętrze zwiększono z 48 do 155 dm3. Narzekać nie można też na wielkość bagażnika (poj. 300-1000 l) – w momencie debiutu był to jeden z największych bagażników w segmencie B.

Zaletą Citroena C3 jest to, że na rynku da się znaleźć auta pochodzące z polskich salonów, niestety, są to głównie pojazdy z silnikami benzynowymi. Co prawda w podstawowej wersji Citroeny C3 mogą nie mieć klimatyzacji (manualna była oferowana od drugiej w cennikach odmiany Seduction), ale we wszystkich liczyć można za to na cztery poduszki powietrzne, wspomaganie kierownicy, komputer pokładowy, centralny zamek i elektryczne przednie szyby.

W przypadku miejskiego Citroëna wybór wersji silnikowej wcale nie jest oczywisty. Oferowany od początku produkcji słabawy czterocylindrowy motor 1.1 o mocy 60 KM to propozycja tylko dla spokojnie usposobionych kierowców. Jego plusem jest wysoka wytrzymałość i niskie koszty napraw. Zaletą eksploatacji Citroena C 3 jest łatwa dostępność części zamiennych takich jak np. katalizator firmy BM CATALYSTS.

Podobnie dobrze oceniana jest montowana od 2013 roku jednostka benzynowa R3 VTi 1.0/68 KM. Niestety, ona również nie czyni z małej „cytrynki” rakiety, ale za to spala niewielkie ilości paliwa (średnio około 6,5 litra na 100 km). Silnik ten zapożyczono z mniejszego C1 (występuje też w Toyocie Aygo I i II oraz Peugeocie 107 oraz 108) i jest to jednostka opracowana przez Toyotę. Nie ma żadnych zastrzeżeń co do jej jakości, ale kultura pracy mogłaby być lepsza.

poprzedni artykuł nastepny artykuł