Najlepszy katalizator firmy TWINTEC do 3-letniego Mitsubishi ASX

Kompaktowe SUV-y są coraz popularniejsze i nikogo to nie dziwi. Ten typ auta wydaje się idealnym wyborem na nasze drogi. Nie dziwi również to, że w statystykach sprzedaży dominują wersje z przednim napędem.Głównym powodem ich rynkowego sukcesu jest to, że tak skonfigurowane odmiany są o wiele tańsze od tych z napędem 4×4 które są droższe niemal o 30 tys. zł. Poza tym wielu kierowców decydujących się na auto tego typu raczej nie zamierza opuszczać asfaltowych dróg, żeby jeździć w bardzo trudnym terenie.

Auto zbudowano na zmodyfikowanej płycie podłogowej wykorzystywanej przez te pojazdy (oznaczonej jako GS, jest to konstrukcja opracowana jeszcze w koncernie DaimlerChrysler przy współpracy Mitsubishi, a wykorzystywana m.in. w Dodge’u Journey czy jego europejskim wcieleniu, czyli Fiacie Freemoncie, ale także Jeepach Patriot i Compass oraz drugiej generacji Outlandera). Dążąc do obniżenia kosztów produkcji, Mitsubishi starało się zunifikować model z Outlanderem i w dużym stopniu się to udało – aż 70 procent części w obu modelach jest takich samych. W Europie Mitsubishi ASX jest oferowane z benzynowym silnikiem 1.6 Mivec oraz dieslami 1.8 i 2.2 DID.

Silnik ten cieszy się opinią bezawaryjnego, ale osprzęt jednak podlega naturalnemu zużyciu, a ponieważ jednostka ta nie jest stosowana w innych modelach, to trudno jest o zamienniki.Jednym z najlepszych zamienników do Mitsubishi ASX jest katalizator firmy TWINTEC . Ponadto ceny w serwisach Mitsubishi potrafią przyprawić o ból głowy. Z kolei jednostka 2.2 DID montowana w Mitsubishi ASX pochodzi od Peugeota , jednak ze względu na dużą pojemność (stawka akcyzy) silnik ten nie był chętnie kupowany. Niestety, jeśli ktoś szuka ASX-a z napędem 4×4 (w modelu tym zastosowano rozwiązanie oparte na elektronicznie sterowanym sprzęgle, załączającym napęd tylnej osi po wykryciu poślizgu kół przednich) będzie zmuszony wybrać wersję wysokoprężną, bowiem silnik 1.6 Mivec dostępny był wyłącznie w samochodach przednionapędowych.

Największym problemem Mitsubishi ASX okazuje się jednak… korozja. To wprost niewiarygodne, jeśli weźmie się pod uwagę względnie krótki staż rynkowy tego modelu. Rdza atakuje głównie klapę bagażnika i tylne błotniki. Najwyraźniej jednak Mitsubishi poskąpiło ASX-owi zabezpieczenia antykorozyjnego. Po zakupie warto zabezpieczyć podwozie konserwacją. Oferta rynkowa używanych Mitsubishi ASX obejmuje zarówno auta tańsze, z silnikiem benzynowym, jak i droższe, z jednostką 1.8 DID i napędem wszystkich kół, przy czym te ostatnie najczęściej są sprowadzane i często mają za sobą naprawy powypadkowe. Wyposażenie ASX-a jest przeciętne. Znajdziemy klimatyzację czy pełną „elektrykę” oraz ESP.

poprzedni artykuł nastepny artykuł