Najwyższej jakości sportowy tłumik końcowy firmy Ulter do VW Scirocco 2013

Firma istnieje od 1986 r. i początkowo specjalizowała się w  regeneracji i wymianie układów  wydechowych. Cztery lata później już jako Przedsiębiorstwo Produkcyjno­ Usługowo-Handlowe ULTER zajęła  się  produkcją tłumików standardowych do wielu typów samochodów.

Rok 2001 to data powstania firmy ULTER-SPORT Sp. z o.o., której celem nadrzędnym byto rozwinięcie sieci sprzedaży oraz realizacja planu budowy nowoczesnej fabryki mogącej sprostać wysokim wymaganiom klientów z Europy Zachodniej.
Po dwóch latach plan został zrealizowany w efekcie czego otwarto nowy zakład produkcyjny w Węgierskiej Górce koło Żywca z zapleczem technologicznym pozwalającym na podbój rynków Unii Europejskiej, który do dnia dzisiejszego jest lokalizacją firmy.

W roku 2004 zakład został  poddany certyfikacji ISO 9001:2000 przez niemiecki Instytut TV CERT Saarland z siedzibą w Sulzbach, co pozwoliło na uznanie zgodności produkcji z normami ISO 9001:2000 oraz nadanie znaku TuV CERT dla zakładu oraz Homolagację Europejską potwierdzoną badaniami TUV SOD w Monachium. Obok  swojej długoletniej działalności w zakresie rynku części i akcesoriów samochodowych oraz rynku tuningowego  jako kierunkach zbytu swoich produktów,  firma ULTER–SPORT aktywnie i dynamicznie rozwija produkcję dla potrzeb segmentu Automotive w zakresie dostaw komponentów do układów wydechowych będących pierwszym wyposażeniem samochodów.

 

Produkowany w latach 1974-1992 oraz ponownie od roku 2008 Volkswagen Scirocco to kompaktowy samochód sportowy (segment G). Scirocco pierwszej generacji był następcą modelu Karmann Ghia. Samochód zaprojektował Giorgetto Giugiaro, a zgodnie z panującą wówczas filozofią nazewnictwa w Volkswagenie nazwano go Scirocco (od rodzaju wiatru). Volkswagen Scirocco stał się rynkowym hitem, co zawdzięczał świetnej sylwetce i przystępnej cenie. Dekadę później Volkswagen reaktywował kultowe auto, przedstawiając prototyp Iroc, który był pierwowzorem Scirocco trzeciej generacji. Tradycyjnie Scirocco pod względem technicznym powiązany jest z modelem Golf.

Volkswagen Scirocco dostępne jest z nadwoziem typu coupe. Auto posiadało napęd przedni. Oferta Volkswagena Scirocco obejmowała silniki benzynowe i silniki diesel. Składały się one z czterech cylindrów, na każdy przypadało 2 – 4 zawory. Silniki Volkswagena Scirocco charakteryzowały się mocą 75 – 280 KM oraz pojemnością 1390 – 1984 cm3. Maksymalna prędkość Volkswagena Scirocco to 181 – 246 km/h. Auto osiąga 100 km/h w 6,05 – 10,2 s.

Volkswagen Scirocco to auto, które cieszy się sporą popularnością. Przyczyniają się do tego dobre właściwości jezdne, jakimi dysponuje auto. Ponadto we wnętrzu użyto materiałów wykończeniowych dobrej jakości. Dzięki dobrze zestrojonemu zawieszeniu samochód dobrze się prowadzi. Atutem Volkswagena Scirocco jest bardzo dobrze wyciszona kabina oraz przestronny bagażnik. Oferta Volkswagena Sciroccoo bejmuje mocną, bogatą gamę jednostek napędowych. Ponadto Volkswagen Scirocco jest bezpiecznym samochodem – zdobył pięć gwiazdek w testach zderzeniowych Euro NCAP.

Do wad Volkswagena Scirocco należy zaliczyć słabą ekonomiczność silników. Użytkownicy Volkswagena Scirocco skarżą się na małą ilość miejsca na tylnej kanapie. Wśród usterek dosyć często zdarzają się wycieki oleju. Ponadto auto cechuje się dużym spalaniem i słaba widocznością.

poprzedni artykuł nastepny artykuł