Debiutująca na rynku w roku 2016, obecnie produkowana, czwarta generacja modelu jest następną rewolucją stylistyczną.Renault Megane IV został zaprojektowany według nowej koncepcji designu francuskiej marki, której skorzystano wcześniej w modelach Captur, Clio IV generacji oraz Espace V generacji. Renault Megane czwartej generacji powstało na platformie podłogowej CMF-CD, będącej owocem współpracy Renault i Nissana. Samochód oferowany jest w wariantach: hatchback, kombi oraz sedan (powracający do oferty, jako że w przypadku trzeciej generacji Megane, był on autonomicznym modelem o nazwie Fluence). Wersję usportowioną auta nazwano Renault Megane GT.
W Megane niemal wszystkim steruje się przy pomocy elektroniki. Wystarczy kilka dotknięć palcem by zmienić na przykład ustawienia sztandarowego systemu Multi-Sense. Daje on możliwość dostosowania niektórych parametrów samochodu do stylu jazdy kierowcy i jego preferencji. Do dyspozycji jest 5 różnych trybów – Normal, Sport, Comfort, Eco i Perso. W czterech pierwszych to system ustawia parametry zaprogramowane dla poszczególnych trybów, w ostatnim sam prowadzący decyduje, jak powinny być zaprogramowane poszczególne funkcje.
Na gamę silników Renault Megane IV składają się benzynowce 1.2 TCe o mocach 100 lub 130 KM oraz 114-konny silnik benzynowy 1.6 SCe, a także turbodiesle 1.5 dCi (90 lub 110 KM) i 1.6 dCi, o mocach 130 i 160 KM (tylko dla wersji GT – w trakcie homologacji). Cały układ wydechowy do Renault Megane IV może być zakończony najwyższej jakości tłumikiem końcowym firmy Asmet. Dostępne są manualne skrzynie biegów oraz dwusprzęgłowe. W jej wyposażeniu seryjnym jest m.in. 6 poduszek powietrznych, manualna klimatyzacja, ABS, ESC (odpowiednik ESP), radioodtwarzacz z Bluetooth i USB, elektrycznie regulowane lusterka zewnętrzne, centralny zamek, elektrycznie sterowane szyby w przednich drzwiach i system wspomagający ruszanie pod wzniesienie.

Najwyższej jakości tłumik końcowy firmy Asmet do Renault Megane IV
30 maja