Najwyższej jakości tłumik końcowy firmy Bosal do Skody Yeti 2012

Założona w 1923 roku w Alkmaar, Grupa BOSAL ma siedzibę w Holandii, z siedzibą w Lummen w Belgii. Roczny obrót w 2014 r. Przekroczył 714 mln EUR. Grupa BOSAL zatrudnia ponad 4,9 tys. Osób w 34 zakładach produkcyjnych i 18 centrach dystrybucyjnych.BOSAL został założony przez Karela Bosw Alkmaar w Holandii, stąd nazwa firmy: Bos + Al (kmaar). Od tego czasu firma cieszy się dziesięcioleciami stałego wzrostu , a proces ten został dodatkowo przyspieszony przez ekspansję zagraniczną (zarówno w Europie, jak iw Afryce) w latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych. Kiedy BOSAL otworzył kilka fabryk OEM w Europie, NAFTA i Ameryce Południowej w latach 90, ustanowił swoje miejsce jako jeden z największych światowych producentów OEM .

Skoda Yeti to średniej wielkości SUV, który trafił na europejskie rynki z początkiem maja 2009 roku. Auto powstało w oparciu o płytę podłogową II generacji Skody Octavii z napędem na cztery koła – niewielkie zmiany dotyczą jedynie konstrukcji zawieszeniaW 2012 roku samochód przeszedł niewielki face-lifting polegający przede wszystkim na delikatnej modyfikacji reflektorów i zderzaków oraz grilla. .Skoda Yeti to jeden z tych samochodów, którymi trzeba się przejechać. Stosunkowo wysokie nawozie sugeruje, że auto nie będzie mistrzem stateczności – nic bardziej mylnego. Charakterystyka zawieszenie do złudzenia przypomina Volkswagena Golfa – auto świetnie radzi sobie na krętych, wąskich drogach a – dzięki wysokiej pozycji za kierownicą, dużym lusterkom i niewielkiej średnicy zawracania dobrze czyje się też w miejskim tłoku. Na pochwałę zasługują zwłaszcza egzemplarze wyposażone w napęd 4×4.

Najbezpieczniejszy uznać można zakup Skody Yeti z silnikiem wysokoprężnym. Chociaż w ofercie występują dwie jednostki (1,6 l TDI i 2,0 l TDI) na rynku wtórnym zdecydowanie częściej spotkać można tę drugą. Na szczęście początkowe problemy z trwałością silników 2,0 l TDI (opuszczające się głowice, usterki rozrządu i pomp oleju) w większości udało się wyeliminować do 2008 roku, więc Yeti, który pojawił się na rynku rok później przeważnie nie sprawia swoim użytkownikom większych problemów.

Gama silników Skody Yeti nie zawiera już sprawdzonych jednostek Volkswagena, znanych m.in. z Octavii: benzynowej 1,6 o mocy 102 KM i wysokoprężnej 1,9 TDI. Zamiast nich są trzy turbodoładowane benzyniaki z bezpośrednim wtryskiem oznaczone symbolem TSI. Najsłabszy to jednostka 1,2 o mocy 105 KM, pośredni 1,4 – 122KM, a najmocniejszy, 1,8 TSI oferuje 160 KM. Diesle to wykorzystujący układ Common Rail 2,0 TDI w wersjach o mocy 110, 140 i 170 KM. Od 2011 roku w gamie jest również jednostka 1,6 TDI o mocy 105 KM.

 

poprzedni artykuł nastepny artykuł