Tłumik to najszybciej korodująca część samochodu. Zapewne w związku z tym, nie jest objęty gwarancją producenta pojazdu.
Układy wydechowe samochodów osobowych zalicza się do grupy zespołów, które nie są objęte gwarancją producenta. Powodem tego jest trudne do przewidzenia zużycie, w tym uszkodzenia mechaniczne. W popularnych samochodach układy wydechowe wytrzymują okres 3-4 lat eksploatacji.Na częstotliwość wymiany tłumików mają wpływ następujące czynniki: ilość przejeżdżanych kilometrów, jakość paliwa, jakość nawierzchni dróg, częstość używania samochodu zimą oraz jakość stosowanych części zamiennych. Tłumiki na rynek części zamiennych dostarczane są przez mniejszych producentów, w ASO oferowane są części orginalne z logo producenta auta.
Profesjonalni wytwórcy krajowi dysponują właściwą technologią i używają importowanych materiałów (blachy i rury obustronnie aluminiowane, wypełniacze z włókien szklanych), dzięki czemu ich produkty cechują się trwałością, odpornością na czynniki powodujące korozję i są dobrze dopasowane do geometrii podwozia. Ceny tych wyrobów są niższe od cen produktów importowanych. Do największych producentów należą Polmo Ostrów, Asmet, Izawit, Polmo Brodnica. Wśród dostawców zagranicznych należy wymienić trzy firmy: BOSAL, Walker i Tesh. Aby konkurować cenami z polskimi zakładami niektórzy zagraniczni producenci dzięki standaryzacji produkcji i zaprzestaniu tłoczeń firmowego logo na blachach wprowadzili specjalne linie tańszych tłumików. Produkty z polskich fabryk i nieco droższe wyroby importowane można w sposób odpowiedzialny polecić do zakupu. Natomiast tłumiki spawane palnikiem wykonane z blachy stalowej nie mającej pokrycia antykorozyjnego nie będą miały zadowalającej trwałości i są do zaakceptowania tylko w przypadku nietypowych układów wydechowych, do których nie można zdobyć części wykonanych w sposób profesjonalny.
Volvo V40
Volvo V40 to pierwszy w historii marki 5-drzwiowy kompaktowy hatchback. Auto pojawiło się na rynku w 2012 roku i spowodowało niemałe zamieszanie. Od pewnego momentu, szwedzka marka aby uporządkować nazewnictwo swoich modeli, dokonało podziału. Litera przez liczbą oznaczała rodzaj nadwozia, a „V” nosiły na tylnej klapie kombi.
Wbrew pozorom, V40 z 2012 roku nie ma nic wspólnego z wcześniej produkowanym S40/V40/V50 – zajęła jedynie ich miejsce w gamie modelowej marki. Bazą dla auta była płyta podłogowa Forda o oznaczeniu C1, na której powstało m.in. Volvo C30 czy Ford Focus III generacji. Stylistycznie auto prezentuje się nowocześnie, dostojnie oraz dynamicznie. Długi przód i łagodny zarys linii dachu dodają autu stylu, natomiast w tylnej części auta projektanci pozwolili sobie na więcej polotu. Tylna klapa jest częściowo czarna i przechodzi w przyciemnianą szybę, przez co ma się wrażenie iż jest ona większa niż w rzeczywistości.
Co ciekawe, V40 jest pierwszym w historii marki autem, które zostało wyposażone w poduszkę powietrzną… dla pieszych. System ten działa przy prędkości od 20 do 50 km/h. Jego zasada działania polega na uniesieniu części maski bliżej szyby do góry o 10 cm aby stworzyć dystans i osłonić pieszego m.in. przed twardymi elementami wycieraczek. Poduszka która zostaje nadmuchana, osłania wnękę wycieraczek, dolną część przednich słupków oraz 1/3 szyby przedniej. Rzecz jasna cały ten proces trwa nie więcej niż kilka setnych sekundy.