Najwyższej jakości tłumik końcowy firmy Ragazzon do Audi A3 2013

RAGAZZON to włoska firma tuningowa zajmująca się produkcją układów wydechowych ze stali nierdzewnej do samochodów. Dzięki innowacyjnym pomysłom, wysokiej jakości produktów oraz pasji do motoryzacji, produkty marki Ragazzon już ponad 20 lat są doceniane na całym świecie. Wysoką jakość tłumików potwierdza włoska homologacja EEC oraz Niemiecki TÜV-KBA, dzięki którym tłumiki są dopuszczone do ruchu w całej UE.

Audi A3 to niemiecki model niższej klasy średniej , zaliczany do grupy premium. Wchodząc na rynek w 1996 roku, A3 stworzył ten subsegment – kompaktów klasy premium. Kompakt Audi od początku jest w nim jednym z najpopularniejszych modeli, a przy okazji – jest najlepiej sprzedającym się modelem niemieckiej marki. Wielokrotnie nagradzany (m.in. International i South African Car of the Year 2006, Auto Trophy 1997). Audi A3 od początku bazuje na płycie podłogowej Volkswagena, którą wykorzystuje też m.in. VW  Golf. Audi A3 oznaczona symbolem 8V została zaprezentowana podczas Geneva Motor Show 2012. Samochód został zbudowany na platformie MQB Volkswagena. Sprzedaż wersji 3-drzwiowej rozpoczęła się jeszcze w tym samym roku, a wersji 5-drzwiowej Sportback, w roku 2013.W połowie 2016 roku w polskich salonach zadebiutowała wersja po zmianach produktowych.

Stylistycznie model nawiązuje do designu znanego z innych aut marki. Jego projektantem jest jeden z głównych stylistów Audi, Dany Garand.Z zewnątrz widać wyraźne różnice w stosunku do poprzedników. Kształt pozostał podobny, jednak nadwozie stało się znacznie bardziej agresywne i dynamiczne dzięki ostrym liniom i przetłoczeniom zarówno na boku pojazdu, jak i na masce. Oprócz zmian stylistycznych, w tej generacji zagościło wiele innowacyjnych rozwiązań, m.in. system odłączania cylindrów, asystent pasa ruchu, asystent toru jazdy i wiele innych.

W 2013 roku przyszedł czas na Audi A3 Limousine. Bazowała na tej samej płycie podłogowej, co hatchback, lecz wymiary uległy powiększeniu. Tego samego roku zaprezentowano wersję Cabriolet. Nadwozie w stosunku do cabrio II generacji urosło – długość zwiększyła się o blisko 20 cm! Zastosowano w nim, tak samo jak w poprzedniku, miękki dach.

poprzedni artykuł nastepny artykuł