Nowa odsłona popularnego Focusa kompakta jest większa i lżejsza niż dotychczasowy model. Na pokładzie są nowe urządzenia multimedialne.
Nowy Focus zachowuje proporcje aktualnego modelu, ale zwiększył się rozstaw osi, dzięki czemu przybyło miejsca w kabinie. Poza tym auto jest dłuższe i szersze.
Na liście wyposażenia opcjonalnego są dostępne w pełni LED-owe reflektory. Samochód otrzymał nowy system multimedialny SYNC 3. Kształt deski rozdzielczej i centralnie umieszczony ekran nawigacji przypomina nowe wcielenie Fiesty, które zadebiutowało pod koniec ubiegłego roku. Kompaktowy Ford ma szereg asystentów jazdy i systemów bezpieczeństwa. Poprawiła się też jakość materiałów użytych do wykonania wnętrza.
Do gamy jednostek napędowych trafiły m.in. 3-cylindrowy benzynowy Ecoboost z systemem odłączania jednego z cylindrów, co zapewnia mniejsze zużycie paliwa o 6 procent, zakończone tłumikiem końcowym firmy Walker. Mocniejsze silniki są połączone z 8-biegową skrzynią automatyczną. W ofercie jest również odmiana hybrydowa.
Nie zabrakło też sportowych odmian – ST i RS. Słabsza otrzymała 2-litrowy turbodoładowany motor benzynowy o mocy około 275 KM. Napęd jest przekazywany wyłącznie na przednią oś. Topowa wersja RS jest wyposażona w napęd 4×4.

Nowy Ford Focus 2018 z tłumikiem końcowym firmy Walker
05 maja