Sportowy tłumik tylny firmy Remus do Seata Leona 2015

REMUS należy niewątpliwie do ścisłego grona światowych liderów w dziedzinie budowy układów wydechowych i innych rozwiązań podnoszących moc pojazdów. Produkty firmy  to efekt ciężkiej, wielomiesięcznej pracy wielu specjalistów ze sztabem inżynierów włącznie. Finalny owoc tych działań jest efektem profesjonalnych projektów, tygodni poświęceń wielu ludzi oraz setek pomiarów i testów.Remus przez ponad dwadzieścia lat działalności stworzył trudną do zliczenia ilość rozwiązań zarówno do samochodów, jak i dla motocykli. Produkty spod znaku wilka trafiły w tym czasie nie tylko do tysięcy pojazdów jeżdżących po drogach, ale i do wielu typowo wyczynowych maszyn. Rozwiązania Remusa od lat znaleźć można m.in. w rajdach samochodowych, rajdach enduro i cross-country, off-roadzie i na torach wyścigowych.

Trzecia generacja Seata Leona debiutowała na rynku w roku 2013. Seat Leon w trzecim wcieleniu ponownie został diametralnie przeprojektowany, pod względem stylistycznym wzorując się na prototypie z roku 2010 o nazwie IBE Concept, jak również na nowej Ibizie. Seat Leon III powstał na nowej platformie podłogowej VW Group MQB Platform, podobnie jak m.in. Volkswagen Golf siódmej generacji, czy Audi A3 trzeciej generacji. Leon III jest pierwszym w gamie modelem oferowanym także w wersji kombi (Leon ST). Jest również pierwszym modelem Seata, który pojawił się z nowym, zmodyfikowanym znakiem marki.

Seat Leon III cechuje się większym rozstawem osi niż poprzednik i, jak podkreśla producent, między innymi dzięki temu zapewnia więcej przestrzeni pasażerom.Seat Leon trzeciej serii jest co prawda krótszy od starszego wozu, ale za to minimalnie szerszy, a w pięciodrzwiowej wersji nieco wyższy. Ponadto samochód ma wyraźnie większy bagażnik. Najmniejszym motorem na polskim rynku, jest 4-cylindrowy 1,2-litrowy silnik o mocy 85 KM oraz 105 KM. Druga jednostka to 1,4-litrowiec w wersjach 122-konnej i 140-konnej. Największy ma 1,8 l objętości skokowej i charakteryzuje się mocą 180 KM. Możliwe, że w przyszłości pojawi się León Cupra R z jednostką 250-konną. Wśród turbodiesli mniejszy ma 1,6 l, a większy 2 l objętości skokowej. Pierwszy silnik cechuje się mocą 90 KM lub 105 KM, a drugi 150 KM lub aż 184 KM.

 

 

poprzedni artykuł nastepny artykuł