Tłumik końcowy firmy Klarius do VW Jetta 2009

Klarius Products Ltd jest największym producentem układów wydechowych, katalizatorów i filtrów cząstek stałych na rynku wtórnym w Wielkiej Brytanii. Firma łączy własne zakłady badawczo-rozwojowe, testowe, produkcyjne, magazynowe i dystrybucyjne.Decydując się na dostarczanie produktów o wysokiej wydajności, niezawodnych, przyjaznych dla środowiska i zatwierdzonych typów – Klarius Products Ltd oferuje dostępność, jakość i asortyment do obsługi prawie każdego pojazdu na drodze.

VW Jetta to piąta generacja modelu produkowana w latach 2005-2010. Drugi, po New Beetle samochód Volkswagena, którego debiut odbył się nie w Europie, a w Stanach Zjednoczonych. Po eksperymentach z modelami Vento i Bora, niemiecki koncern zdecydował się powrócić do nazwy Jetta na większości rynków, poza Meksykiem i Kolumbią (obowiązuje nazwa Bora), Argentyną i Chile (Vento) oraz Chinami (Sagitar). Pod względem stylistycznym i technicznym Jetta V była spokrewniona z Golfem piątej generacji. VW Jetta jest bliższa Passatowi wymiarami, kształtem nadwozia i detalami, ma bardziej ekskluzywny styl niż Golf. Przede wszystkim widać to w gabarytach nadwozia. Jetta jest aż 35 cm dłuższa od Golfa V, na którym bazuje od strony konstrukcyjnej. Tylne lampy są bardzo podobne do tych z Passata B6.Wnętrze Jetty V jest wygodne, a pod względem wykończenia prezentuje wysoki poziom.

W 2007 roku VW Jetta otrzymała dwa kolejne silniki benzynowego 1.4 TSI (122 KM) oraz turbodiesla 1.9 TDI BlueMotion (105 KM). W 2008 zadebiutował benzynowy 1.4 TSI (160 KM) oraz turbodiesle 2.0 TDI CR w wariantach mocy 140 i 170 KM, a w 2009 r. turbodiesel 1.6 TDI (105 KM).Najbardzej godne polecenia są silniki o dobrze już sprawdzone podczas wielu lat produkcji – benzynowy 1.6 o mocy 102 KM (dobrze tolerujący zasilanie LPG) oraz turbodiesel 1.9 TDI. Ten ostatni jest co prawda głośny i obniża komfort jazdy, ale przy regularnej, prawidłowej obsłudze przynajmniej nie spustoszy nam portfela. Dobrym wyborem będzie też turbodiesel 2.0 TDI CR (zasilanie typu common-rail) o mocy 140 KM. W wersji 170-konnej jest on droższy w obsłudze i mniej ekonomiczny. Te dwie wersje silnikowe pojawiły się jednak dość późno i mają mniej przystępne ceny.

 

poprzedni artykuł nastepny artykuł