Gdy potrzebujesz czegoś więcej, niż zwykłego auta miejskiego. Fiat 500 jest właśnie dla ciebie. Świetnie jeździ, ma własny styl i jest niezwykle urokliwy.
Model nawiązujący do legendarnej „pięćsetki” z lat pięćdziesiątych zadebiutował w 2007 r., 50 lat po premierze pierwszego Fiata 500. Wkrótce okazało się, że nowy „maluch” zbudowany na płycie podłogowej Pandy jest samochodem nie tylko ładnym, ale również poprawnie wykończonym, dopracowanym od strony technicznej i bezpiecznym. W niezależnych testach zderzeniowych Euro NCAP zdobył maksymalną notę pięciu gwiazdek, choć długość jego nadwozia nieznacznie przekracza 3,5 m. Fiat 500 może pochwalić się również bardzo dobrymi własnościami jezdnymi i tytułem Samochodu Roku 2008, uzyskanym w najbardziej prestiżowym konkursie Car Of The Year.
Codzienna eksploatacja „pięćsetki” to zajęcie przyjemne pod warunkiem, że robi się to co najwyżej w dwie osoby. Miejsca na tylnej kanapie nie jest za wiele, bagażnik ma symboliczne rozmiary (185/610 l). W słabszych wersjach silnikowych (1.2 i 1.3 Multijet) nie ma co liczyć na porywające osiągi, ale do sprawnego poruszania się po mieście dynamika jest wystarczająca. Ci, którzy poszukują mocniejszych wrażeń powinni sięgnąć po odmianą 100-konną, po silniki 0.9 TwinAir albo sportową wersję Abarth. Fiat 500 to samochód o skromnych wymaganiach serwisowych, oszczędny i mało awaryjny, a przez to stosunkowo tani w utrzymaniu. Mamy łatwy dostęp do części zamiennych w układzie wydechowym takich jak tłumiki końcowe firmy MTS, które znakomicie komponują się ze stylem Fiata 500.
Fiat 500 wszedł na rynek z benzynowymi silnikami 1.2 (69 KM) i 1.4 (100 KM) oraz turbodieslem 1.3 Multijet (75 KM). W 2009 r. do gamy dołączył mocniejszy turbodiesel, 95-konny 1.3 Multijet. Rok później pojawił się benzynowy, doładowany silnik 0.9 TwinAir o mocy 85 KM, a pod koniec 2013 r. jego mocniejsza wersja (105 KM). Z punktu widzenia najbardziej ekonomicznej eksploatacji godne polecenia są przede wszystkim benzynowy silnik1.2 raz turbodiesle. Silniki 1.4, 1.4 T-Jet oraz 0.9 TwinAir również nie należą do nazbyt kosztownych w utrzymaniu, ale koszty ich obsługi są wyższe. Wadą najtańszych wersji – benzynowej i wysokoprężnej, jest słaba dynamika ale rekompensatą jest niskie zużycie paliwa. Inne wersje silnikowe są bardziej żwawe, ale mają znacznie wyższe spalania.