Ford Focus stał się jednym z najpopularniejszych reprezentantów segmentu C (niższa klasa średnia) i jest zarazem jednym z najlepiej sprzedających się modeli Forda. Następca starzejącego się Escorta zadebiutował w roku 1998 . Model okazał się olbrzymim sukcesem amerykańskiej marki, był nawet przez jakiś czas najchętniej nabywanym samochodem na świecie. Zakupiony został dotychczas przez ponad 10 mln osób. Był wielokrotnie nagradzany, zdobył m.in. tytuł Samochodu Roku po obu stronach Oceanu. Trzecia generacja Forda Focusa pojawiła się w 2011 roku, natomiast najnowsza, czwarta odmiana Forda Focusa zadebiutowała na wystawie w Genewie w 2018 r. w odmianach hatchback i kombi, zaś na wybranych rynkach oferowana będzie także odmiana sedan.
Ford Focus III 2015: silniki benzynowe
Oprócz wprowadzonego do sprzedaży w 2012 roku silnika 1.0 Ecoboost w dwóch wariantach mocy -100 i 125 KM – nadal dostępny jest także wolnossący silnik 1.6 Ti-VCT o mocy 85, 105 i 125 KM. Nowością był za to silnik 1.5 EcoBoost który zastąpił swojego rewelacyjnego poprzednika dysponującego pojemnością 1,6 litra. Rekompensatą była za to wysoka moc nowej jednostki. Słabsza odmiana generowała moc 150 KM a mocniejsza 180 KM.
Ford Focus III 2015: silniki Diesla
Wśród silników wysokoprężnych również zaszły zmiany. Silnik 1.6 TDCi dostępny jest w dwóch wariantach mocy – 95 KM i 115 KM (zamiast 105 KM). Z kolei obie jednostki 2.0 TDCi Duratorq zostały wzmocnione – ze 140 KM do 150 KM oraz ze 163 KM do 180 KM. Nowością był silnik wysokoprężny 1.5 TDCi spokrewniony z jednostką benzynową z serii EcoBoost. W przypadku diesla mowa jest o wyraźnie słabszych osiągach – 95 KM, 105 KM i 120 KM mocy.
Do wszystkich jednostek napędowych Forda Focusa 2015 odpowiedni jest katalizator firmy Bosal.