BMW 2 to kompaktowy model (segment C) o kilku wersjach nadwoziowych, produkowany od 2013 roku. Wprowadzenie na rynek Serii 2 było związane z uporządkowaniem nazewnictwa aut marki. Pierwszym samochodem oznaczonym tą nazwą było coupe wprowadzone do oferty BMW (rok 2013) w miejsce BMW Serii 1 Coupe. Tuż po nim pojawiła Seria 2 Cabrio, również zastępująca analogiczny model Serii 1 . Trzeci w gamie „Dwójki” jest van, w dwóch wersjach: mniejszej – Active Tourer oraz większej, z trzecim rzędem siedzeń – Gran Tourer.
Podobnie jak w autach sportowo-użytkowych, w BMW 2 Active Tourer można się cieszyć podwyższoną pozycją za kierownicą. Spece od ergonomii nazywają ją Command Position. U prowadzącego wywołuje to poczucie większego bezpieczeństwa, jednak vany zwykle są kupowane z konieczności, a SUV-y – z fascynacji, chęci bycia królem bulwaru. BMW zamierza to zmienić, łamie więc w Active Tourerze aż cztery własne stereotypy: auto jest pierwszym vanem tej marki, pierwszym modelem z przednim napędem i poprzecznie umieszczonym silnikiem z 3 cylindrami.
Ciekawym elementem BMW 2 jest na pewno technika napędowa. Bawarczycy twierdzą, że stworzyli „prawdziwe BMW wśród przednionapędówek” i że w układzie kierowniczym nie będzie czuć niepożądanych wpływów napędu. Swój udział w niespotykanym dotąd w tej klasie prowadzeniu mają mieć lekka konstrukcja i elektroniczny mechanizm symulujący działanie blokady dyferencjału. Active Tourer jest jednak jedynym vanem z możliwością zamówienia go w opcji ze sportowym układem kierowniczym.
BMW Serii 2 Active Tourer jest oferowane z trzema silnikami do wyboru i możliwością zamontowania katalizatora firmy JMJ . Na najniższej pozycji jest model 218i z trzycylindrowym 1,5-litrowym silnikiem o mocy 136 KM z momentem obrotowym na poziomie 220 Nm (230 Nm z funkcją Overboost). Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 9,3 sekundy, prędkość maksymalna to 200 km/h, natomiast średnie zużycie paliwa to 4,9 l/100km. Nieco wyżej mamy model 225i z 2,0-litrową jednostką czterocylindrową generującą moc 231 KM oraz moment obrotowy rzędu 350 Nm. Tu osiągi są o niebo lepsze – przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmuje 6,8 sekundy, zaś prędkość maksymalna to 235 km/h. Dla oszczędnych przygotowano wariant 218d, który pod maską skrywa 2,0-litrowy silnik Diesla o mocy 150 KM i momentem obrotowym 330 Nm. Od 0 do 100 km/h auto przyspiesza w 8,9 sekundy osiągając prędkość maksymalną 205 km/h.