Katalizator firmy JMJ do BMW X1 2011

JMJ – Zakład Produkcji Katalizatorów

Jest znaczącym i jednym z pierwszych producentów, na europejskim rynku części zamiennych, systemów kontrolujących emisję spalin. Produkuje katalizatory, filtry cząstek stałych, oraz złącza elastyczne.
Od samego początku istnienia, firma położyła duży nacisk na jakość wyrobów, i dynamiczny wzrost asortymentu, czego efektem jest coraz większy udział w europejskim rynku części zamiennych.
Pracuje na ponad 6000m2 wyposażonych w najnowocześniejszych park maszynowy, zatrudniając przy tym ponad 180 wykfalifikowanych pracowników.
W 2003 roku firma JMJ uzyskała certyfikat Systemu Zarządzania ISO 9001-2000 . Jakość produkowanych przez nich części potwierdzona jest uzyskanymi homologacjami według europejskiej dyrektywy R-103R.  Produkty eksportowane są do wszystkich państw Unii Europejskiej, jak również do USA, Rosji, Izraela, Turcji, Australii i wielu innych.

BMW X1 to kompaktowy crossover SUV  produkowany od 2009 roku. Najmłodszy i najmniejszy w rodzinie sportowo-użytkowych aut BMW oznaczonych symbolem X. Model był początkowo hybrydą małego (a przy tym niskiego) SUV-a i kombi. Druga generacja zaprezentowana w 2015 roku stanowi odejście od tej koncepcji, kosztem stworzenia bardziej tradycyjnego SUV-a.BMW X1 jest spokrewniony z Serią 3, z którą dzieli płytę podłogową. Do tej pory sprzedano prawie 750 tysięcy egzemplarzy tego samochodu. Auto zbudowano głównie z myślą o rynku europejskim, premiera w USA miała miejsce dopiero w 2013 roku.

Pod względem technicznym BMW X1 bazuje na rozwiązaniach serii 3 oraz X3. Ciekawe może być porównanie gabarytów tych modeli: „trójka” kombi jest dłuższa (4525 mm), ale i tak nie może rywalizować z BMW X3 drugiej generacji (4650 mm). Jak wygląda zestawienie rozstawów osi? „Trójka” i X1 mają taki sam – 2760 mm, X3 II zdecydowanie „odjechało” do przodu z wartością 2810 mm. BMW X1 rzeczywiście jest najmniejsze, również w zestawieniu bagażników. Warto jednak zauważyć, że wcale nie należy do małych samochodów – ma rozmiary klasycznego kompaktowego SUV-a.

Elementem wyróżniającym BMW X1 spośród konkurencyjnych modeli jest układ napędowy – wersje sDrive mają napędzaną tylko tylną oś . Polecamy odmiany xDrive, czyli z napędem obu osi . Również w autach 4×4 dominującą rolę odgrywa tylna oś, przednia jest dopędzana sprzęgłem wielopłytkowym. W trudnych warunkach atmosferycznych to rozwiązanie sprawdza się znakomicie. Wszystkie modele BMW są zaliczane do segmentu premium. Rzeczywiście, auta często mają bogate wyposażenie i naprawdę ładnie wyglądający środek . Jednak z takim wyglądem nie całkiem idą w parze hałasy dobiegające z kokpitu podczas pokonywania nierówności czy jazdy po kocich łbach.

poprzedni artykuł nastepny artykuł