Czwarta generacja Toyoty RAV4 debiutowała na salonie w Los Angeles w listopadzie 2012 roku, a do europejskich salonów trafiła wiosną 2013 roku. Nowy model znacznie urósł. Długość całkowita pojazdu wzrosła o 205 mm, szerokość o 30 mm, wysokość zmalała natomiast o 25 mm. Rozstaw osi wynosi to 2660 mm, czyli o 100 mm więcej niż w autach III generacji.
Dzięki temu wyraźnie wzrosła także przestronność wnętrza, z czego cieszyć się mogą szczególnie osoby podróżujące na tylnej kanapie. Po raz pierwszy w historii RAV4 klapa bagażnika otwiera się do góry (z możliwością sterowania elektrycznego). Stylistycznie nowa Toyota RAV4 nawiązuje do innych nowych modeli tego japońskiego producenta.
Wśród jednostek napędowych nowej Toyoty pojawił się nowy silnik Diesla o pojemności 2.0 i mocy 124 KM. Dostępne będą znane również jednostki: benzynowa 2.0 o mocy 151 KM z manualną lub automatyczną, bezstopniową skrzynią biegów CVT, oraz Diesla 2.2 o mocy 150 KM (manualna lub automatyczna skrzynia biegów). Cały układ wydechowy może być zakończony katalizatorem i tłumikiem końcowym firmy Vegaz.
Toyota RAV4 IV generacji standardowo wyposażona jest we wszystkie systemy podnoszące bezpieczeństwo, a w wyższych wersjach wyposażenia samochód posiada m.in. systemy automatycznego włączania i wyłączania świateł drogowych, ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu czy informowania o martwym polu w lusterkach.

Najlepszy katalizator firmy Vegaz do 3-letniej Toyoty Rav4
20 maja