Ragazzon sportowy tłumik końcowy do Seata Ibizy 2014

RAGAZZON

Włoska firma tuningowa zajmująca się produkcją układów wydechowych ze stali nierdzewnej do samochodów. Dzięki innowacyjnym pomysłom, wysokiej jakości produktów oraz pasji do motoryzacji, produkty marki Ragazzon już ponad 20 lat są doceniane na całym świecie. Wysoką jakość tłumików potwierdza włoska homologacja EEC oraz niemiecki TÜV-KBA, dzięki którym tłumiki są dopuszczone do ruchu w całej UE.

Szerokie doświadczenie i nowoczesna technologia, w połączeniu z nowatorskim duchem: to cechy, które sprawiają że firma Ragazzon jest liderem w produkcji tłumików sportowych wysokiej klasy. Zespół zmotywowanych, kreatywnych i dynamicznych profesjonalistów, ciągle patrzących w przyszłość, dążących aby ich końcówki tłumików i kompletne układy wydechowe były widowiskowe, zaawansowane technicznie i zgodne z dzisiejszymi trendami.

Seat Ibiza produkowany od roku 1985, miejski hatchback segmentu B jest najstarszym modelem w katalogu Seata i zarazem jego największym sukcesem komercyjnym – Ibizę, na przestrzeni przeszło 30 lat, nabyło ponad 6 milionów klientów. Pierwszą generację Seata Ibizy stworzono w kooperacji z Fiatem, następne – już po przejęciu hiszpańskiej marki przez Volkswagena. W oparciu o Ibizę, latach 1993-2009 produkowany był model Cordoba (segment B), który oferowany był w wersjach hatchback oraz kombi. Piąta generacja modelu zadebiutowała w roku 2017. Ibiza była pierwszym Seatem (wraz z modelem Ronda), w którym zainicjowano tradycję nazywanie modeli aut od hiszpańskich miast czy też charakterystycznych miejsc w Hiszpanii.

Ibiza IV jest oczywiście hiszpańskim wcieleniem Volkswagena Polo i Skody Fabii. Problem w tym, że najwyraźniej brakuje osób, skłonnych zapłacić za nowego „sportowego” Seata tyle samo (lub minimalnie mniej) niż za Volkswagena. Tym bardziej brakuje, że ceny Fabii są wyraźnie niższe. To wszystko powoduje, że sprzedaż Ibizy IV nie należy do imponujących.

Chociaż oferta jednostek silnikowych była szeroka, to jednak wybór trzeba dobrze przemyśleć. Najmniej kłopotów eksploatacyjnych sprawiają silniki wolnossące – do wyboru są trzycylindrowy 1.2 (można zapomnieć o osiągach), a także czterocylindrowe 1.4 i 1.6, które wydają się optymalnym wyborem. Fanom ryzyka i szybkiej jazdy polecić można silniki doładowane z serii TSI (1.2 i 1.4) przy czym cierpiały one na wiele – czasem poważnych – dolegliwości. Gorzej wypada większa jednostka, w której poza awariami układu wtryskowego i problemami z rozrządem  może dochodzić nawet do pękania tłoków.

Serwisowanie Ibizy IV nie drenuje kieszeni. Plusem jest powiązanie techniczne z Volkswagenem, dzięki czemu na rynku nie brakuje tańszych zamienników.

poprzedni artykuł nastepny artykuł