Sportowy tłumik końcowy firmy Carlsson do Mercedesa E 2011

Carlsson Autotechnik – niemieckie przedsiębiorstwo motoryzacyjne zajmujące się tuningiem samochodów marki Mercedes-Benz. Przedsiębiorstwo założone zostało w 1989 roku, a jego siedziba mieści się w Merzig w kraju związkowym Saara. Główna siedziba firmy Carlsson znajduje się w Gut Wiesenhof, zabytkowej posiadłości z ponad dwustuletnią historią. To właśnie w tym miejscu bogata tradycja spotyka się z najnowocześniejszą technologią i szczytami inżynierii samochodowej. Nazwa firmy Carlsson jest ukłonem w stronę szwedzkiego kierowcy rajdowego Ingvara Carlssona, który wraz z Björnem Wealdegardem i Walterem Röhrlem stworzył historię rajdowej drużyny Mercedesa.

Mercedes E oznacza w nomenklaturze Mercedesa samochód klasy wyższej średniej. Pierwsze egzemplarze wywodziły się jeszcze z typoszeregu W124 , który doczekał się zmiany nazwy wraz z liftingiem przeprowadzonym w 1993 roku. Do tej pory auto doczekało się kilku generacji – każda charakteryzowała się wysokim komfortem, bogatą listą wyposażenia i wysoką ceną. Nowsze generacje nie są już jednak tak trwałe, jak legendarni poprzednicy – zdarzają się im również poważne jakościowe wpadki.

W 2009 roku Mercedes zaprezentował klasę E kolejnej generacji – typoszeregu W212. Samochód nieznacznie urósł w stosunku do poprzedniego modelu – nadwozie jest szersze i dłuższe, ale niższe. Obecnie klasa E oferowana jest w trzech wersjach nadwoziowych – jako sedan, coupe oraz kombi. Ponieważ jest to najnowszy model Mercedesa jednocześnie jest najbardziej zaawansowany technologicznie. Wrażenie robi bogate wyposażenie elektroniczne w zakresie bezpieczeństwa. Dzięki aktywnemu tempomatowi, systemowi kamer i radarów samochód potrafi m.in. sam zahamować w razie wykrycia zagrożenia, potrafi również sam dostosowywać prędkość jazdy do poprzedzającego pojazdu.

W listopadzie 2011 klasa E doczekała się tzw. małegoliftungu, zmieniono światła dzienne LED, wyświetlacz zegara na kolorowy, całkowicie zrezygnowano z pięciobiegowych przekładni automatycznych, zastępując je skrzynią 7G PLUS. Po kolejnym miesiącu przeniesiono drążek zmiany biegów i umieszczono przy kierownicy (wzorem Mercedesa S i CL), zmieniono również kierownicę na trójramienną, wyposażoną dodatkowo w manetki do zmiany biegów.

poprzedni artykuł nastepny artykuł