Główna siedziba niemieckiej firmy Carlsson znajduje się w Gut Wiesenhof , zabytkowej posiadłości z ponaddwustuletnią historią. To właśnie w tym miejscu bogata tradycja spotyka się najnowocześniejszą technologią i szczytami inżynierii samochodowej.
Celem wysiłku inżynierów Carlsson była konstrukcja układów wydechowych, które pozwolą osiągnąć szereg korzyści:
- duża wytrzymałość i niezawodność dzięki ręcznemu wykonaniu ze stali nierdzewnej,
- złożony mechanizm tłumika, zapewniający optymalny przepływ gazów wydechowych,
- optymalne ułożenie rur oraz środkowego tłumika wpływające na poprawę charakterystyki jazdy
- zredukowane ciśnienie wsteczne -> większy moment obrotowy,
- rasowy, sportowy dźwięk wydechu,
- elegancki, sportowy wygląd.
Mercedes CLS jest produkowany od roku 2004, klasyfikowany w wyższej klasie średniej (segment E), choć również przypisywany do segmentu G (auta sportowe), luksusowy samochód sportowy o nadwoziu czterodrzwiowego coupe. Mercedes CLS bazował na zaprezentowanym we Frankfurcie rok wcześniej prototypie o nazwie Vision CLS. W katalogu Mercedesa model jest jedynym fastbackiem, pozycjonowanym między Klasą E oraz Klasą S. Konstrukcyjnie Mercedes CLS spokrewniony jest z Klasą E. Auto wygrało w roku 2005 plebiscyt programu „Top Gear” stacji BBC w kategorii: najlepsze auto luksusowe.
Druga generacja CLS-a nie jest już tak wyjątkowa jak poprzednik, ale zyskała pod każdym innym względem. To ciekawe i bardzo dopracowane auto przyciąga spojrzenia, jak mało który seryjny samochód. Pełnię swoich technicznych możliwości nowy Mercedes CLS pokaże jednak tylko tym klientom, których stać na bardzo kosztowne wyposażenie dodatkowe.
Bazowe odmianyMercedesa CLS-a zapewniają wysoki komfort jazdy. Jednak dopiero po dokupieniu kilku dodatków Mercedes pokazuje, na co go stać. Na przykład z pneumatycznym zawieszeniem, które w trybie komfortowym prawie nie informuje podróżnych o stanie nawierzchni. Nawet gdy auto, jak testowany egzemplarz, porusza się na 19-calowych kołach z niskoprofilowymi oponami. Wielokonturowe fotele potrafią automatycznie dopompowywać boczki, by lepiej podeprzeć ciało w zakręcie. Mogą być ogrzewane i klimatyzowane. Dostępna jest też funkcja masażu.
W trasie pomoże asystent pasa ruchu i martwego pola w lusterku oraz zaawansowany aktywny tempomat, a nocą – świetnie działające „inteligentne” światła i system noktowizyjny, który wyświetla obraz na dużym ekranie na szczycie deski rozdzielczej. Niestety, choć obraz jest doskonałej jakości i rzeczywiście sięga znacznie dalej, niż widzimy w świetle reflektorów, umieszczenie ekranu pośrodku deski zmusza do odrywania wzroku od drogi, co nie jest zbyt bezpieczne.
Skoro mowa o bezpieczeństwie, CLS seryjnie wyposażony jest w 9 airbagów, układ ESP i system ograniczający skutki wypadku poprzez m.in. poprawne ustawienie foteli, zamknięcie szyb i dociągnięcie pasów bezpieczeństwa na moment przez kolizją.