Suzuki Grand Vitara 2012 z tłumikiem końcowym firmy ULTER-SPORT

Firma ULTER SPORT istnieje od 1986 r. i początkowo specjalizowała się w  regeneracji i wymianie układów  wydechowych. Cztery lata później już jako Przedsiębiorstwo Produkcyjno­ Usługowo-Handlowe „ULTER” zajęła  się  produkcją tłumików standardowych do wielu typów samochodów.

W 1992 r. wraz z rosnącym zapotrzebowaniem rynku samocho­dowego na sportowe układy wydechowe, bazując na bogatych do­świadczeniach specjalistów, rozpoczęto prace nad uruchomieniem produkcji tłumików i końcówek sportowych. Wysokie wymagania jakie przed producentami w tej branży stawiali Klienci zdecydowały o wprowadzeniu wielu nowych technologii i materiałów o wysokich parametrach. Końcowy wyrób spełnił  oczekiwania odbiorców w efekcie czego firma otrzymała certyfikat nadany przez Państwowy Instytut Motoryzacji „PiMOT” w Warszawie, uprawniający do oznaczenia wyrobów znakiem bezpieczeństwa „B”.

W roku 2004 zakład został  poddany certyfikacji ISO 9001:2000 przez niemiecki Instytut TV CERT Saarland z siedzibą w Sulzbach, co pozwoliło na uznanie zgodności produkcji z normami ISO 9001:2000 oraz nadanie znaku TuV CERT dla zakładu oraz Homolagację Europejską potwierdzoną badaniami TuV SOD w Monachium. Obok  swojej długoletniej działalności w zakresie rynku części i akcesoriów samochodowych oraz rynku tuningowego  jako kierunkach zbytu swoich produktów,  firma ULTER–SPORT aktywnie i dynamicznie rozwija produkcję dla potrzeb segmentu Automotive w zakresie dostaw komponentów do układów wydechowych będących pierwszym wyposażeniem samochodów.

Suzuki Grand Vitara II należy do nielicznej już dzisiaj grupy SUV-ów, którymi można śmiało zapuścić się w teren. Podobnie jak pierwsza generacja, auto wyposażone jest w stały napęd wszystkich kół z centralnym dyferencjałem, blokadę centralnego dyferencjału oraz reduktor, co gwarantuje dzielność w terenie. Jednocześnie Grand Vitara drugiej generacji stała się samochodem znacznie bardziej ucywilizowanym niż Grand Vitara I. Samochód otrzymał samonośne nadwozie, w konstrukcji zawieszenia z przodu wykorzystano klasyczną kolumnę McPhersona, zaś z tyłu – uwaga – układ wielowahaczowy. Takie rozwiązanie zapewnia dobre właściwości jezdne na nawierzchniach utwardzonych. Grand Vitara II jest więc samochodem, który swobodnie można użytkować na co dzień, by w weekend wystartować nim w rajdzie terenowym. To rzadkie połączenie. Generalnie można przyjąć, że powyższy opis dotyczy wszystkich egzemplarzy Grand Vitary II dostępnych na rynku wtórnym. Nie jest tak jednak do końca – trafiają się bowiem samochody w wersji trzydrzwiowej, z silnikiem 1.6 l bez reduktora i blokady dyferencjału. Ponadto samochody sprowadzane z USA często napędzane są wyłącznie na tylną oś. Przed zakupem należy więc dobrze przyjrzeć się wybranemu egzemplarzowi.

Wnętrze Grand Vitary budzi mieszane uczucia. Materiały nie są złe i dobrze znoszą upływ czasu, a wyposażenie jest bogate i obejmuje m.in. automatyczną klimatyzację, centralny zamek i elektrycznie sterowane lusterka i szyby. Gorzej, że nie jest zbyt obszerne. O ile z przodu narzekać za bardzo nie można, to z tyłu przeszkadzają krótkie siedziska i nisko poprowadzona linia dachu. Również pojemność bagażnika nie imponuje.

 

poprzedni artykuł nastepny artykuł