VEGAZ tłumik końcowy do 7-letniego Opla Corsy

Osiągi i praca silnika

Silniki to mocna strona tego modelu. Na szczególną uwagę zasługuje przede wszystkim wersja ekologiczna ecoFLEX, która wyróżnia się niskim spalaniem (tylko 3,5 l/100 km) i mocno ograniczonym poziomem emisji dwutlenku węgla. Na oszczędność wpływ ma też zastosowana technologia  Start/Stop.W zaawansowanym technologicznie silniku Diesla zastosowano turbosprężarkę o tzw. zmiennej geometrii. Aby zwiększyć ciśnienie turbosprężarki, inżynierowie nieco zmniejszyli stopień sprężania z 18:1 do 16,8:1. Modyfikacji poddano sterowanie silnika. W rezultacie zwiększyła się wartość momentu obrotowego w najniższym zakresie prędkości obrotowej. Wzrosła również moc maksymalna. To pozwoliło na zastosowanie nowego zestrojenia skrzyni biegów. W gamie silników znalazły się jednostki o mocy w przedziale od 65 KM do 192 KM. Ekonomicznym rozwiązaniem jest zakończenie układu wydechowego Opla Corsy 2011  tłumikiem końcowym firmy VEGAZ.

Wnętrze samochodu

Wnętrze nowej Corsy nie zaskakuje. Jest tam wszystko to, co znajduje się w nowoczesnych samochodach miejskich. Nie braknie więc starannie wykończonych detali i możliwości podłączenia komórki lub odtwarzacza mp3 za pomocą Bluetootha. Najciekawszą opcją wydaje się podgrzewana kierownica, dostępna tylko za dopłatą. Model 2011 nie różni się pod względem bezpieczeństwa od swojego poprzednika. Wszystkie wersje mają ABS i przynajmniej 2 poduszki powietrzne. W niemieckim raporcie awaryjności DEKRA 2010, Corsa została wygrała dzięki najniższej awaryjności spośród testowanych aut.

Opel Corsa D  2011– na co zwrócić uwagę przed zakupem

Biorąc pod uwagę sygnały od czytelników, mechaników i statystyki niezawodności, ogólna trwałość Corsy D wypada zadowalająco. Niekiedy użytkownicy narzekają na trzeszczące plastiki, niedomaga panel automatycznej klimatyzacji (rzadko spotykana), szwankuje oprogramowanie sterujące pracą silnika (benzyniaki). Częsta przypadłość to świecąca się kontrolka ABS-u (łatwo się brudzą tarczki przy kołach – warto je regularnie czyścić). Posłuszeństwa może odmówić sterownik zautomatyzowanej skrzyni biegów Easytronic. W zawieszeniu stukają odboje amortyzatorów (tył). Niska trwałość oryginalnych tarcz i klocków. Trzeba pamiętać, że egzemplarze z lat 2010-12 zmagają się z problemem rdzewienia pokryw silnika, typowe są też odklejające się wkłady lusterek, w autach z początku produkcji woda wlewała się (po wiązce) do skrzynki z bezpiecznikami, w benzyniaku 1.0 R3 są kłopoty z rozrządem, a w 1.3 CDTI dochodzą jeszcze z turbosprężarką, jednak z większością usterek Opel szybko sobie poradził, inne zaś usuwał (niektóre do dziś) w ramach kampanii serwisowych. Generalnie Corsa D uchodzi za udany i wart zainteresowania samochód.

 

poprzedni artykuł nastepny artykuł