Sportowy tłumik końcowy firmy Ulter do Audi A4 2011

 

W roku 2004 zakład Ulter Sport został  poddany certyfikacji ISO 9001:2000 przez niemiecki Instytut TV CERT Saarland z siedzibą w Sulzbach, co pozwoliło na uznanie zgodności produkcji z normami ISO 9001:2000 oraz nadanie znaku TuV CERT dla zakładu oraz Homolagację Europejską potwierdzoną badaniami TuV SOD w Monachium. Obok  swojej długoletniej działalności w zakresie rynku części i akcesoriów samochodowych oraz rynku tuningowego  jako kierunkach zbytu swoich produktów,  firma ULTER–SPORT aktywnie i dynamicznie rozwija produkcję dla potrzeb segmentu Automotive w zakresie dostaw komponentów do układów wydechowych będących pierwszym wyposażeniem samochodów. Realizowana jest produkcja dla uznanych wytwórców samochodów zarówno w kraju jak i za granicą.

Audi A4 B8  produkowane jest od roku 2008. Samochód zaprojektowany został od podstaw, dlatego poza nazwą, nie miał nic wspólnego ze swoim poprzednikiem. Auto mierzy aż 4,7 m długości co sprawia, że jest zdecydowanie większe od niemieckiej konkurencji w klasie premium – BMW 3 i Mercedesa C. Samochód dostępny był w dwóch wersjach nadwoziowych: jako czterodrzwiowy sedan oraz kombi. Na jego podstawie zbudowano również jedno z piękniejszych coupe na rynku – model A5. Samochód ma opinię bezawaryjnego i świetnie zawieszonego pojazdu, który nawet w podstawowej wersji jest w stanie zapewnić kierowcy sporo frajdy. Niestety pojazdy z polskich salonów są przeważnie ubogo wyposażone. Tak jak w poprzedniku koszty eksploatacji podnosi wielowahaczowe zawieszenie obu osi.

Do produkcji Audi A4 B8 stosowano silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa (TFSI, FSI, TDI). Były to silniki benzynowe z czterema zaworami na cylinder lub silniki wysokoprężne TDI z filtrem cząstek stałych i czterema zaworami na cylinder.

Wśród silników benzynowych Audi A4 B8 można wymienić: silnik rzędowy czterocylindrowy z turbodoładowaniem 1.8 TFSI o mocy 120 KM (późniejsze wersje to 160 i 170 KM), silnik rzędowy czterocylindrowy 2.0 z mocą 180 KM (później zwiększona do 225 KM), silnik sześciocylindrowy 3.0 TFSI o mocy 272 KM (później 333 KM), silnik 3.2 V6 FSI o mocy 265 KM z systemem zmiennego skoku zaworów ssących Audi valvelift oraz silnik V8 4.2 FSI osiągający moc 450 KM użyty w modelu RS4.

Atutem Audi A4 B8 jest odporność na rdzę. Auto jest dobrze wykończone i wyciszone, co zapewnia komfortową jazdę oraz pewność prowadzenia. Audi A4 B8 zasłynęło jako jedno z najmniej awaryjnych samochodów w tej klasie.

poprzedni artykuł nastepny artykuł