Fiat 500x rocznik 2015 z tłumikiem końcowym firmy ULTER SPORT

Firma ULTER istnieje od 1986 r. i początkowo specjalizowała się w  regeneracji i wymianie układów  wydechowych. Cztery lata później już jako Przedsiębiorstwo Produkcyjno­ Usługowo-Handlowe “ULTER” zajęła  się  produkcją tłumików standardowych do wielu typów samochodów.

W 1992 r. wraz z rosnącym zapotrzebowaniem rynku samocho­dowego na sportowe układy wydechowe, bazując na bogatych do­świadczeniach specjalistów, rozpoczęto prace nad uruchomieniem produkcji tłumików i końcówek sportowych. Wysokie wymagania jakie przed producentami w tej branży stawiali Klienci zdecydowały o wprowadzeniu wielu nowych technologii i materiałów o wysokich parametrach. Końcowy wyrób spełnił  oczekiwania odbiorców w efekcie czego firma otrzymała certyfikat nadany przez Państwowy Instytut Motoryzacji “PiMOT” w Warszawie, uprawniający do oznaczenia naszych wyrobów znakiem bezpieczeństwa “B”.

Rok 2001 to data powstania firmy ULTER-SPORT Sp. z o.o., której celem nadrzędnym byto rozwinięcie sieci sprzedaży oraz realizacja planu budowy nowoczesnej fabryki mogącej sprostać wysokim wymaganiom klientów z Europy Zachodniej.
Po dwóch latach plan został zrealizowany w efekcie czego otwarto nowy zakład produkcyjny w Węgierskiej Górce koło Żywca z zapleczem technologicznym pozwalającym na podbój rynków Unii Europejskiej, który do dnia dzisiejszego jest lokalizacją firmy.

Fiat 500x to następca Fiata Sedici, produkowany od 2014 roku, mały crossover z segmentu SUV. Zaprojektowano go w biurze Centro Stile Fiat , a jego koncepcyjnym pierwowzorem był prototyp 500X Concept z 2012 roku. Fiat 500X jest drugim, po 500L rozwinięciem idei Fiata 500 w ofercie włoskiej marki. Został zbudowany na płycie podłogowej Small US Wide 4×4 architectere, zmodyfikowanej wersji płyty, na której powstał m.in. 500L i Grande Punto – GM Fiat Small platform. Jego bliźniaczym technologicznie modelem jest Jeep Renegade.

Nowy Fiat 500 okazał się prawdziwym strzałem w dziesiątkę. Włosi zdecydowali się więc kuć żelazo póki gorące i do klasycznej, miejskiej “pięćsetki” i napompowanego modelu 500L, dołączył ostatnio zupełnie nowy model. Fiat 500X to przedstawiciel bardzo popularnego w naszych czasach segmentu małych crossoverów. Z zazalet wnętrza Fiata 500X można wymienić m.in. pozycję za kierownicą, całkiem dużo miejsca w środku oraz świetne wyciszenie kabiny. Crossover Fiata oferuje 350-litrowy bagażnik, który można powiększyć do 1000 litrów, kiedy złożymy tylną kanapę.

Zdecydowanie najmocniejszym silnikiem w 500X jest topowa odmiana 1.4 MultiAir II. Mowa tu o 170 KM i 250 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Podrasowany MultiAir II został zestrojony z 9-biegowym automatem, który przenosi moc na wszystkie cztery koła. Przyspieszenie 0-100 km/h wynosi 8,6 sekundy, a prędkość maksymalna  to 200 km/h.

 

poprzedni artykuł nastepny artykuł