Najwyższej jakości tłumik końcowy firmy Walker do Mazdy CX5 2013

Początki działalności firmy Walker sięgają 1908 roku, jednak jej powstanie datuje się na 1916 rok, kiedy to w Wisconsin w Stanach Zjednoczonych powstała oficjalna siedziba Walker Manufacturing Company. Przedsiębiorstwo posiada centrum badawczo-rozwojowe w Michigan i liczne placówki na całym świecie, dostarczając swoje produkty do krajów na wszystkich sześciu kontynentach. Swoją pozycję w branży motoryzacyjnej firma zyskała dzięki produkcji innowacyjnych tłumików, w tym pierwszego tłumika ze stali nierdzewnej, który był odpowiedzią na potrzeby rynku w początku XX wieku. Do osiągnięć firmy należy również prototyp współczesnych katalizatorów, w których produkcji również specjalizuje się. Od początku swojego istnienia Walker udoskonalała swoje produkty, dostosowując je do wymogów nowych modeli samochodów. Obecnie Walker jest częścią przedsiębiorstwa Tenneco, będąc jednym z wiodących producentów oryginalnych komponentów samochodowych i części zamiennych.

Produkowany od roku 2012 kompaktowy SUV , który debiutował na rynku jako następca modeli CX-7 i Tribute. Prace nad Mazdą CX-5 trwały przez co najmniej 5 lat, a jego pierwszą zapowiedzią był prototyp z roku 2007 o nazwie Mazda Hakaze. W wersji produkcyjnej Mazda CX-5 była pierwszym modelem w gamie japońskiej marki opracowanym według nowej filozofii stylistycznej marki „Kodo – Soul of Motion”, która znalazła zastosowanie w następnych modelach japońskiego producenta. Dotychczas nabywców znalazło ponad 1,5 mln egzemplarzy CX-5. Druga generacja auta dostępna jest od roku 2017. Mazda CX-5 zdobyła w Japonii tytuł Samochodu Roku 2012.

Mazda CX-5 to średniej wielkości SUV produkowany przez japońską markę. Auto plasuje się niżej od istniejących już na rynku modeli CX-7 i CX-9, ale wyżej od CX-3 i jednocześnie jest pierwszym modelem marki który został zaprojektowany zgodnie z nowym nurtem stylistycznym o nazwie „Kodo”, co w tłumaczeniu na język polski oznacza „duszę ruchu”.

Wygląd CX-5 jest bardzo interesujący i przyciąga wzrok. Jego karoseria jest dosyć muskularna i ma wiele przetłoczeń, które dodają autu zadziorności i dynamiki. Mimo podniesionego zawieszenia i plastikowych wstawek, auto raczej nie nadaje się na wyprawy w teren, choć sprawia wrażenie takiego, który poradziłby sobie poza asfaltem.

Auto może zostać wyposażone zarówno w napęd na przednią, jak i na obie osie, chociaż możemy zapomnieć o blokadzie mechanizmu różnicowego. Napęd jest dołączany za pomocą sprzęgła wielopłytkowego.

Paletę jednostek napędowych wśród benzyniaków otwiera 2-litrowa jednostka o mocy 160 lub 165 KM. Nowym silnikiem, jest 2,5-litrowy motor rozwijający 192 KM. Co ciekawe i niespotykane wśród obecnych producentów, Mazda oferuje swoim klientom wolnossące silniki benzynowe. Wśród turbodiesli, klient ma do wyboru silnik o pojemności 2,2 litra o mocy 150 lub 175 KM. Jednostki te mogą współpracować ze skrzynią manualną lub automatyczną, o 6 przełożeniach każda. Dzięki zastosowaniu technologii SKYACTIV, auto waży ok. 1,4 tony. Ciekawostką jest także seryjnie montowany system Start&Stop, który nosi nazwę i-Stop.

poprzedni artykuł nastepny artykuł