Najwyższej jakości tłumik końcowy firmy Ulter Sport do Skody Superb 2010

W roku 2004 zakład Ulter-Sport został  poddany certyfikacji ISO 9001:2000 przez niemiecki Instytut TV CERT Saarland z siedzibą w Sulzbach, co pozwoliło na uznanie zgodności produkcji z normami ISO 9001:2000 oraz nadanie znaku TuV CERT dla zakładu oraz Homolagację Europejską potwierdzoną badaniami TuV SOD w Monachium. Obok  swojej długoletniej działalności w zakresie rynku części i akcesoriów samochodowych oraz rynku tuningowego  jako kierunkach zbytu swoich produktów,  firma ULTER–SPORT aktywnie i dynamicznie rozwija produkcję dla potrzeb segmentu Automotive w zakresie dostaw komponentów do układów wydechowych będących pierwszym wyposażeniem samochodów. Realizowana jest produkcja dla uznanych wytwórców samochodów zarówno w kraju jak i za granicą.

Produkowany od roku 2001, model klasy średniej . Zarówno specyfiką, jak i nazwą Skoda Superb odwołuje się do przedwojennego modelu 640 Superb (lata 1934-1942), który był jednym z najbardziej luksusowych limuzyn w dziejach czeskiej marki. Dzisiejszy Superb także jest flagowym modelem w katalogu Skody. Od samego początku aktualnego wcielenia, pod względem konstrukcyjnym Skoda Superb bazuje na Volkswagenie Passacie. Samochód stał się sporym sukcesem komercyjnym czeskiego producenta – nabyło go już ponad 500 tysięcy klientów. Skoda Superb II generacji pojawiła się w europejskich salonach w 2008 roku. Wiosną 2013 roku samochód poddano liftingowi.Trzecia generacja Skody Superb oferowana jest od roku 2015.

Wśród jednostek napędowych największą popularnością cieszą się silniki Diesla. W początkowym okresie produkcji samochód oferowany był z motorem 1,9 TDI wyposażonym w pompowtryskiwacze, w ofercie znalazły się też 2,0 TDI oraz 1,6 l TDI . W przypadku tych silników z czasem można spodziewać się problemów z zapychającymi się filtrami DPF (cząstek stałych) oraz – przy większych przebiegach – z wtryskiwaczami, kołem dwumasowym i turbosprężarką .

Skoda Superb II generacji uchodzi za samochód, który nie sprawia właścicielom zbyt wielu problemów. Użytkownicy powinni się jedynie przygotować na drobne usterki ze strony układu elektrycznego czy np. problemy z fabrycznym systemem audio Columbus.Samochód okazuje się w praktyce tańszy w eksploatacji niż Volkswagen Passat B6. Z racji tego, że w zawieszeniu Skody zastosowano np. stalowe (zamiast aluminiowych, jak w przypadku Passata) wahacze koszty podstawowych napraw są przeważnie niższe.

 

 

poprzedni artykuł nastepny artykuł