Niezawodny tłumik końcowy firmy BOSAL do VW Polo 2011

Założona w 1923 roku w Alkmaar, Grupa BOSAL ma siedzibę w Holandii, z siedzibą w Lummen w Belgii. Roczny obrót w 2014 r. Przekroczył 714 mln EUR. Grupa BOSAL zatrudnia ponad 4,9 tys. Osób w 34 zakładach produkcyjnych i 18 centrach dystrybucyjnych.BOSAL został założony przez Karela Bosw Alkmaar w Holandii, stąd nazwa firmy: Bos + Al (kmaar). Od tego czasu firma cieszy się dziesięcioleciami stałego wzrostu , a proces ten został dodatkowo przyspieszony przez ekspansję zagraniczną (zarówno w Europie, jak iw Afryce) w latach sześćdziesiątych i siedemdziesiątych. Kiedy BOSAL otworzył kilka fabryk OEM w Europie, NAFTA i Ameryce Południowej w latach 90, ustanowił swoje miejsce jako jeden z największych światowych producentów OEM .

Najnowsza generacja VW Polo zadebiutowała w 2009 roku. Auto zbudowane zostało w oparciu o nową płytę podłogową, tą samą, jaką wykorzystuje również najnowsza generacja Seata Ibizy. Samochód charakteryzuje się bardzo dobrymi właściwościami jezdnymi (zwłaszcza z silnikami TSI) oraz nieźle wykonanym wnętrzem. Polo V zdobyło prestiżowy tytuł “Samochodu Roku 2010”.VW Polo często stawiane jest za wzór samochodu segmentu B. Podobnie jak większy Golf – niezależnie od generacji – samochody słyną z dobrych właściwości jezdnych i niewielkich kosztów eksploatacji. Na tle konkurencyjnych pojazdów  często okazują się też trwalsze i mniej wymagające w serwisowaniu. Wadą modelu VW Polo jest zazwyczaj dość ubogie wyposażenie, zwłaszcza jeśli chodzi o egzemplarze pochodzące z polskich salonów.

VW Polo piątej generacji jest przestronne, ma wygodne fotele i stwarza miłą atmosferę podróży za sprawą wysokiej jakości materiałów i dobrego wykończenia. Bagażnik ma przeciętne rozmiary (280/952 l) i podczas wyjazdu z kompletem pasażerów bez „box’a” dachowego zapewne się nie obędzie. Silniki 1.2 TSI i 1.4 TSI cieszą się kiepską opinią. Przede wszystkim ze względu na wadliwy napęd rozrządu. Wadliwe napinacze powodują luzowanie się łańcucha rozrządu, co grozi „przeskoczeniem” łańcucha na kołach zębatych i zderzeniem się tłoków z zaworami. Uszkodzenia mogą być tak rozległe, że naprawa będzie nieopłacalna. Poprawki wprowadzone przez producenta nigdy nie zażegnały do końca tego problemu. Silnik 1.2 TSI ma również nietrwałą turbinę i wtryskiwacze, czasem szwankuje w nim elektronika sterująca silnikiem.

VW Polo to godny polecenia samochód na wysokim poziomie technicznym i jakościowym. Wysoka cena może odstraszać, ale z pewnością lepiej warto dorzucić różnicę dzielącą Polo V od tańszych konkurentów.

 

poprzedni artykuł nastepny artykuł