Sonda lambda firmy Bosch do 8-letniej Hondy Accord

Bosch to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek na rynku motoryzacyjnym. Oferta firmy skupia się na produktach przeznaczonych do branży przemysłowej oraz motoryzacyjnej. Koncern Bosch produkuje m.in. części samochodowe, urządzenia i systemy diagnostyczne, urządzenia grzewcze, elektronarzędzia czy sprzęt z zakresu napędu oraz sterowań. Grupa Bosch z uwzględnieniem dystrybutorów oraz spółki Robert Bosch GmbH jest obecna w około 150 krajach na terytorium całego świata, gdzie zatrudnienie znajduje ponad 300 tys. pracowników. Bosch jest obecny również na polskim rynku, gdyż w Mirkowie odbywa się produkcja układów hamulcowych.

Sonda Lambda jest elektronicznym czujnikiem odpowiedzialnym za utrzymanie prawidłowej mieszanki paliwowo-powietrznej w pojazdach z silnikiem spalinowym wyposażonym w katalizator. Umiejscowiona jest w układzie wydechowym między silnikiem a katalizatorem. Głównym elementem pomiarowym sondy jest galwaniczny czujnik z elektrolitem w stanie stałym. Na zewnątrz pokryty jest on cienką warstwą platyny pełniącej zadanie elektrody ogniwa, katalizującej spaliny. Całość pokryta jest ceramiczną obudową z dwutlenku cyrkonu, chroniącą ją przed zanieczyszczeniami.Sonda posiada również swój grzejnik umożliwiający osiągnięcie optymalnej temperatury pracy wynoszącej 350°C oraz specjalną metalową tubę, która ochrania czujnik przed niekorzystnym działaniem produktów spalania zawartych w spalinach.

Honda Accord to model klasy średniej (segment D) produkowany od 1976 roku. Następca Hondy 1300. Początkowo, do debiutu czwartej generacji w 1989 roku, Accord był autem kompaktowym oferowanym w wersjach hatchback lub sedan. Wraz z czwartą generacją model przeszedł o klasę wyżej, do segmentu D. Wielki sukces Hondy, przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych, gdzie Accord od piątej generacji oferowany był w innej wersji niż europejska. Do tej pory sprzedano ponad 18 mln egzemplarzy samochodu. Produkcja europejskiej wersji Accorda zakończyła się w 2015 roku, na ósmej generacji auta. Model nadal produkowany jest na rynek amerykański.

Honda Accord VIII weszła na rynek w 2008 r. z silnikami benzynowymi 2.0 i-VTEC (156 KM) i 2.4 i-VTEC (201 KM) oraz turbodieslem 2.2 i-DTEC (150 KM). W 2011 r. do gamy dołączyła mocniejsza wersja turbodiesla 2.2 i-DTEC o mocy 180 KM. Wszystkie silniki są godne polecenia. Każdy dobrze radzi sobie z ważącym ok. 1,5 t autem, żaden nie ma istotnych wad, narażających właściciela na nerwy i wydatki. Różne są tylko koszty utrzymania, najniższe w przypadku podstawowej dwulitrówki, znacznie wyższe w przypadku wersji 2.4 i-VTEC  oraz 2.2 i-DTEC.

Honda Accord  VIII nie jest już tak wytrzymałą jak jej poprzednia generacja, choć nadal pozostaje w ścisłej czołówce klasy średniej jeżeli chodzi o niezawodność.Honda Accord atrakcyjnie wygląda, dobrze się prowadzi i oferuje dynamiczne silniki. Wady to przede wszystkim wysoki koszt zakupu i drogie części zamienne, ale i uboga oferta jednostek napędowych.

 

poprzedni artykuł nastepny artykuł