ERNST-Apparatebau GmbH została założona w 1919 roku w Hagen w Niemczech. Firma produkuje układy wydechowe do samochodów osobowych i dostawczych oraz tłumiki, katalizatory i filtry cząstek stałych do silników Diesla.
Firma produkuje podzespoły o najwyższej jakości i rozwija je w oparciu o dogłębną wiedzę, która stała się znakiem rozpoznawczym tej marki. Najnowocześniejsza technologia zakładu i monitorowanie jakości produkcji to dodatkowe czynniki, które gwarantują trwałość, bezpieczeństwo i wydajność układów wydechowych.
Hyundai i40 produkowany od roku 2011 to model segmentu D , który zastąpił w ofercie marki model Sonata. Hyundai i40 został zaprojektowany w niemieckim biurze projektowym Hyundaia zgodnie z „Fluidic Sculpture – nową koncepcją stylistyczną marki, a wzorowane było na zaprezentowanym w 2010 roku prototypie i-flow. Hyundai i40 powstał na zmodyfikowanej platformie podłogowej modelu Sonata (na której zbudowana jest także Kia Optima). Pomimo że początkowo model dostępny był wyłącznie w wersji kombi, to po kilku miesiącach poszerzono ofertę także o wariant sedan.
Hyundai i40 jest dostępny na rynku w czterech wersjach silnikowych. Jednostki benzynowe to 1,6 o mocy 135 KM i 177-konny 2,0. Obie z bezpośrednim wtryskiem i zmiennymi fazami rozrządu. Diesel to 1,7 CRDI z wtryskiem common rail trzeciej generacji w wersjach 115 i 136-konnej. Wnętrze Hyundaia niczym nie przypomina typowo azjatyckiego, szaropopielatego, do bólu poukładanego stylu. Na kokpicie, drzwiach i konsoli środkowej dominują opływowe linie i miękkie materiały. Wnętrze jest wykończone eleganckim materiałem imitującym tytan.
Wyposażenie Hyundaia i40 w wersji Comfort to m.in. dwustrefowa,automatyczna klimatyzacja, cztery elektrycznie opuszczane szyby, tempomat, komputer pokładowy i multimedialna kierownica. Dopłaty nie wymaga też gniazdko 12V, port USB czy wejście na IPODa. Nad bezpieczeństwem czuwają m.in. przednie, boczne i kolanowe poduszki oraz kurtyny powietrzne. Standardem są systemy kontroli trakcji, stabilizacji pojazdu oraz ABS z asystentem hamowania.Od konkurencji Hyundaia i40 odróżnia jednak aż pięcioletnia gwarancja bez limitu kilometrów na układ napędowy oraz 12-letnia gwarancja na perforację nadwozia. Hyundaia i40 korzystniej od rywali wypada także pod względem poziomu seryjnego wyposażenia.